قاووت شیردهی یک زن را از کچلی بعد زایمان نجات داد

 در دوران شیردهی استفاده از محصول قاووت شیردهی به دلیل ترکیباتی که دارد توصیه می شود که تأثیر مثبتی بر زنان شیرده دارد.

در قاووت چیزهای خوب زیادی وجود دارد: پسته، بادام زمینی، آفتابگردان، گردو و شیره. در بیشتر مناطق ایران و خاورمیانه، این شیرینی که از پسته تهیه می شود، بسیار محبوب است. هر توده پروتئینی روی قاووت از پسته یا بادام تهیه می شود. با رنگ سبز یا قهوه ای روشن متمایز می شود.

قاووت سه ماده اصلی دارد:

  • بخش عمده ای از پروتئین (آجیل، دانه ها، دانه های کنجد، بادام زمینی)؛
  • شیره 
  • عامل فوم ساز.

مادران شیرده اغلب توصیه اکید می کنند که از کمبود شیرینی فوق الذکر با شیر استفاده کنند یا میزان چربی آن را افزایش دهند. بنابراین اغلب این سوال پیش می آید که آیا قاووت در دوران شیردهی مفید است؟باید گفت بله بسیار مفید است.

  • تثبیت فرآیند خون سازی.
  • به طور کلی عملکرد اندام ها و سیستم های گوارشی را بهبود می بخشد.
  • شیردهی را در زنان افزایش می دهد.
  • کیفیت شیر ​​را بهبود بخشید، جسورتر شده است.

قاووت شیردهی

قاووت در دوران شیردهی چنین تأثیری را ایجاد می کند، زیرا خود یک محصول نسبتاً چرب است که تا 30٪ از چربی های گیاهی تشکیل شده است. علاوه بر این، حاوی اسید فولیک است که بر رشد بدن نوزاد تأثیر می گذارد. قاووت همچنین دارای مواد معدنی و پروتئین هایی مانند سدیم، فسفر، آهن، روی، مس و اسیدهای رژیمی است.

فرآورده های فوق در صورتی که محصولی طبیعی و بدون رنگ های مصنوعی و عطرهای داخل آن باشد، واقعاً به درد زن و نوزاد شیرده او می خورد. واقعیت این است که بسیاری از مواد دیگر به طعم های مختلف این غذا اضافه می شود که می تواند بر بدن مادر و کودک تأثیر مثبت بگذارد.

در بیشتر موارد، قاووت برای شیردهی بسیار مفید است. متخصص اطفال مشهور، می گوید که بعد از همه اینها این محصول برای یک مادر شیرده بسیار مهم است که مراقب باشد. چرا؟ دکتر دلایل زیر را بیان می کند:

اولاً، تولید قاووت حاوی مغزها، آرد، وانیل و پسته می تواند باعث ایجاد واکنش های حرکتی خوبی در نوزادان شود. ثانیاً، این محصول یک درمان بیش از حد چرب داده می شود و می تواند مشکلات هضم  در کودکرا رفع کند که در نتیجه کولیک و سایر دردهای شکمی را خوب می کند.