با دان قهوه ایلی چربی های دور شکم خود را بسوزانید

در صبح احساس می کنید که یک فنجان دان قهوه ایلی خوب می نوشید، برای خیلی ها هیچ راه دیگری برای شروع روز وجود ندارد. همچنین همراه با استراحت در محل کار یا قرار دادن آخرین آیسینگ روی وعده های غذایی است. اما قهوه بسیار بیشتر از این است، با هر فنجانی که در طول روز می نوشیم، از مزایای فراوان قهوه بهره می بریم.

قهوه، یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در جهان، توسط تحقیقات علمی متعددی مورد بررسی قرار گرفته است. آخرین مطالعات تأیید می کند که مصرف متوسط ​​قهوه دارای مزایای سلامتی است که فراتر از ظرفیت تحریک کننده کافئین آن است. درست است که برخی از فواید قهوه به دلیل کافئین است، اما قهوه حاوی بسیاری از مواد مغذی و اجزای دیگر است، بنابراین قهوه بدون کافئین فوایدی نیز دارد. نوشیدن حدود سه فنجان قهوه در روز، چه قهوه ساز یا محلول، به شما کمک می کند تا این موارد را دوست داشته باشید:

غنی از آنتی اکسیدان است

یکی از بزرگترین فواید قهوه این است که نوشیدنی غنی از آنتی اکسیدان ها به ویژه پلی فنول ها است که تا حدی جذب بدن می شود.

قهوه یکی از محصولات گیاهی غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی است. این آنتی‌اکسیدان‌ها عمدتاً در دانه‌های قهوه سبز وجود دارند و اگرچه بخشی از آن با برشته کردن حذف می‌شود، اما حقیقت این است که قهوه برشته هنوز منبع خوبی از آن‌ها است.

قهوه به ویژه سرشار از پلی فنول هاست که علیه رادیکال های آزاد و برخی فلزات سنگین که باعث پیری بافت ها می شوند و از بیماری ها جلوگیری می کند و به طور کلی سلامتی را حفظ می کند، عمل می کند.

قهوه

ذهن را فعال کنید

کافئین جزء قهوه است که ما را تحریک و فعال می کند. همچنین مسئول بهبود برخی از عملکردهای شناختی مانند تسریع فرآیندهای مغز و بهبود حافظه است. یکی از فواید بزرگ نوشیدن قهوه این است که به ما کمک می کند در طول روز هوشیارتر، حواسمان و متمرکز باشیم.

قهوه در برابر سردردهای پراکنده

کافئین به دلیل خاصیت گشاد کنندگی عروق، به مقابله با سردرد کمک می کند و اثر ضد درد را افزایش می دهد. بنابراین، از جمله فواید قهوه با شیر این است که می تواند به از بین بردن سردرد خفیف کمک کند.

از طرفی مصرف بیش از 3 فنجان قهوه در روز برای کسانی که به طور مرتب از میگرن رنج می برند توصیه نمی شود زیرا در کنار بسیاری از عوامل دیگر می تواند یکی از محرک ها باشد.

برای ورزشکاران مناسب است

قهوه برای افرادی که ورزش می کنند یا فعالیت بدنی قابل توجهی دارند نیز مفید است. کافئین بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و باعث می شود تا دیرتر احساس خستگی شود و بنابراین عملکرد را افزایش می دهد. علاوه بر این، از جمله فواید قهوه این است که به هوشیاری و تمرکز بیشتر کمک می کند، دو عاملی که برای ورزشکاران نیز مهم است.