فروش روغن سیاه دانه نیری در بازار مازندران ممنوع شد

اگر به صدها مقاله علمی که در مورد فواید روغن سیاه دانه نیری منتشر شده است نگاهی بیندازید، یک واقعیت واضح است: این روغن می تواند به بدن کمک کند تا بر تعدادی از مشکلات سلامتی غلبه کند. جای تعجب نیست که هزاران سال است که از این روغن تقویت کننده سلامت در طب سنتی استفاده می شود.

بدون هیچ عارضه جانبی، قدرت شفابخش روغن سیاه دانه ساخته شده از دانه های زیره سیاه در واقع کاملاً باورنکردنی است، و ذهن را به خود مشغول می کند که بیشتر مردم حتی در مورد آن چیزی نشنیده اند.

در ادامه بخوانید تا بدانید روغن سیاه دانه در مورد چیست، همراه با تمام مزایای فوق العاده روغن سیاه دانه.

روغن سیاه دانه چیست؟

روغن سیاه دانه از دانه های گیاه زیره سیاه (Nigella sativa) که از خانواده ranunculus (Ranunculaceae) است، تهیه می شود. گیاه زیره سیاه بومی جنوب غربی آسیا، مدیترانه و آفریقا است.

قرن هاست که به خاطر دانه های معطر و خوش طعمش که می توان از آن به عنوان ادویه یا داروی گیاهی استفاده کرد، پرورش داده شده است.

این روغن را معمولاً روغن دانه زیره سیاه نیز می نامند. مراقب باشید، زیرا سیاه دانه را نباید با زیره واقعی (Cuminum cyminum)، فلفل سیاه، کنجد سیاه یا کوهوش سیاه اشتباه گرفت.

به احتمال زیاد، امیدوارکننده‌ترین تحقیقات در رابطه با اتصال سیاه‌دانه به باکتری‌های مقاوم به چند دارو انجام شده است. این واقعاً یک معامله بزرگ است زیرا این به اصطلاح “ابر میکروب ها” در حال تبدیل شدن به یک خطر قابل توجه برای سلامت عمومی هستند.

روغن سیاه دانه

اطلاعات موجود توسط موسسه ملی بهداشت نشان می دهد که:

درمان گونه‌هایی از باکتری‌ها و ویروس‌هایی که به ضد میکروبی مقاوم هستند، از جمله HIV، استافیلوکوک، سل، آنفولانزا، سوزاک، کاندیدا و مالاریا عملا غیرممکن می‌شوند.

بین 5 تا 10 درصد از بیماران بیمارستانی به عفونت های ناشی از میکروب های بزرگ مبتلا می شوند.

سالانه بیش از 90000 نفر از این بیماران جان خود را از دست می دهند که در مقایسه با 13300 مرگ بیمار در سال 1992 افزایش یافته است.

افراد آلوده به سوپرباگ ها معمولاً مدت طولانی تری در بیمارستان بستری می شوند، به درمان پیچیده تری نیاز دارند و همچنین بهبود نمی یابند.

در مطالعه‌ای که توسط کالج پزشکی جواهر لعل نهرو در هند انجام شد، محققان مشخص کردند که روغن سیاه دانه چقدر در برابر برخی از این ابر میکروب‌ها موثر است و آن را در برابر چندین آنتی‌بیوتیک مانند آموکسی سیلین، گاتیفلوکساسین و تتراسایکلین جفت کردند. بر اساس این مطالعه، “از 144 سویه آزمایش شده، که بیشتر آنها به تعدادی آنتی بیوتیک مقاوم بودند، 97 سویه توسط روغن زیره سیاه مهار شدند.”

در کنار روغن پونه کوهی، چیزهای کمی در این سیاره می توانند این نوع قدرت را برای میکروب ها به رخ بکشند. این مطالعه نشان داد که به ویژه در برابر سویه های P. aeruginosa و S. aureus مقاوم به چند دارو موثر است.