میوه های کوچک تا بزرگ، برای سالم ماندن به سرما نیاز دارند

برگه زردآلو همچنین غنی از کاروتنوئیدها هستند، از جمله β-کاروتن، γ-کاروتن، لیکوپن، بتا کریپتوکسانتین، فیتوئن، فیتوفلوئن و لوتئین.

بتاکاروتن دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قوی است و ثابت شده است که فواید سلامتی مهمی مانند کاهش استرس اکسیداتیو، تقویت سیستم ایمنی، کاهش خطر بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان و محافظت در برابر دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن دارد.

قندها و اسیدهای آلی متابولیت های اولیه ضروری در زردآلو خشک آفتابی هستند که با تغذیه و عطر لطیف میوه مرتبط هستند.

ساکارز فراوان ترین قند است و پس از آن گلوکز، فروکتوز و سوربیتول قرار دارند و ساکارز و فروکتوز اجزای مهم شیرینی، عطر و طعم میوه و رضایت مشتری هستند.

زردآلو

اسیدهای زردآلو خشک قیسی سیتریک و مالیک در زردآلو با مقادیر کمی اسیدهای کوئینیک، سوکسینیک و اسکوربیک غالب هستند و به دلیل شرایط محیطی و آب و هوایی مطلوب، منطقه شمال هند (یعنی تپه های هیماچال پرادش، جامو و کشمیر، و اوتار پرادش) برای تولید زردآلو مناسب است.

این منطقه دارای تنوع غنی است که با خود ناسازگاری، میوه های کوچک تا متوسط، زمان رسیدن طولانی و نیاز به سرمای زیاد مشخص می شود.

تعداد زیادی از انتشارات ترکیب شیمیایی زردآلو خشک را از مناطق مختلف جهان گزارش می دهند، اما گزارش های کمی در مورد تنوع غذایی زردآلو از هند وجود دارد، و مطالعه کامل هنوز ضروری است.

در نتیجه، مطالعه حاضر برای ارزیابی خواص تغذیه ای (قندها، اسیدهای آلی، مواد معدنی) و خواص غذایی ژنوتیپ های جدید هندی با ژنوتیپ های اروپایی رشد یافته در شمال هند برنامه ریزی شد.

  • منابع:
    1. Nutritional and Phytochemical Traits of Apricots
  • تبلیغات:
    1. رازهای زندگی شاد ایل قشقایی فاش ش!
    2. مربا توت فرنگی در طبخ همبرگر غوغا کرد
    3. راز موفقیت آن است که از شکست مسیر بسازید!
    4. ساخت ماسک صورت معجزه آسا با مربا توت فرنگی