لامپ ال ای دی 50 وات نمانوری که موجب منفجر شدن ساختمان پلاسکو شد

در الکترونیک، طیف گسترده ای از انواع مختلف لامپ وجود دارد که برای سیگنال دهی نوری استفاده می شود. انواع مختلف نورافکن ها از نظر مصرف انرژی، نور خروجی مورد نیاز و یا زاویه پرتو نور مورد نظر متفاوت است.

لامپ ال ای دی 50 وات نمانور از مدرن‌ترین لامپ‌ها هستند و به مرور زمان خود را به‌عنوان فناوری‌های روز دنیا معرفی کرده‌اند. لامپ های سیگنال از Auer Signal عمدتا از آخرین فناوری LED استفاده می کنند که دارای درخشندگی بالا و عمر طولانی است.

لامپ زنون را می توان در فلاش لامپ های سیگنال Auer پیدا کرد. لوله فلاش زنون از طریق پالس های نور شدید یک اثر سیگنال بالا ایجاد می کند.

امروزه به ندرت از پروژکتورهای معمولی برای سیگنال دهی نوری استفاده می شود. این منبع نور به دلیل کارایی نوری کم و مقاومت کم، برای اکثر کاربردها در مقایسه با سایر فناوری های روشنایی مانند فناوری LED نامناسب است.

لامپ های هالوژن مانند لامپ های معمولی عمل می کنند، اما زمانی که با هالوژن پر می شوند دمای سوختن بالاتری دارند و بنابراین راندمان بالاتری دارند. تجهیزات سیگنال دهی با لامپ های هالوژن در سری M از چراغ های بیکن ثابت، strobe و چرخشی از Auer Signal یافت می شود.

لامپ
لامپ ال ای دی چیست؟
یک LED از کریستال های نیمه هادی خاصی ساخته شده است که ولتاژ الکتریکی را به نور مرئی تبدیل می کند. علامت اختصاری LED مخفف Light Emitting Diodes است که به Light Emitting Diode تبدیل شد. ال ای دی ها نسبت به سایر منابع نور بسیار سازگارتر با محیط زیست هستند. مانند CFL ها، آنها به عنوان منابع نور صرفه جویی در انرژی (ESL) طبقه بندی می شوند.

نشانگر LED

چراغ LED چگونه ایجاد شد؟
اولین LED تجاری در سال 1962 توسط نیک هولونیاک به بازار معرفی شد. در آن زمان دیود ساطع کننده نور فقط می توانست نور قرمز ساطع کند و در مقایسه با سایر منابع نور بسیار گران بود. به لطف پیشرفت های مداوم، منبع نور LED خود را به عنوان یک منبع نور مقرون به صرفه، کارآمد و بادوام برای مناطق مختلف تثبیت کرده است. کریستال های نیمه هادی مورد استفاده در دیود ساطع کننده نور به بازده نوری به تدریج بالاتر می روند و طیف رنگ LED ها نیز گسترش یافته است.

یک نقطه عطف، توسعه LED سفید توسط شرکت ژاپنی Nichia در سال 1996 بود. با کمک مبدل های رنگی، نور یک تراشه LED آبی را می توان سفید کرد. رئیس تحقیقات نیچیا در آن زمان، آقای شوجی ناکامورا، جایزه نوبل فیزیک در سال 2014 را به همراه سایر محققان به دلیل “اختراعی برای بزرگترین منفعت بشر” دریافت کرد.

LED های سیگنال Auer در رنگ های مختلف موجود هستند. رنگ های استاندارد عبارتند از: قرمز، زرد، سبز، آبی، شفاف و نارنجی. چراغ های راهنما چند رنگ سری R نیز رنگ های فیروزه ای و سرخابی تولید می کنند.