فشارسنج مچی دیجیتال جیوه ای صنعتی

تا چندسال گذشته، افزایش فشار خون معضلی غیرقابل انکار و تهدیدکننده بشر به حساب می آمد، اما امروزه باوجود تکنولوژی و دستگاه‌های پیشرفته، امکان تشخیص و درمان زودرس، فراهم آمده است.

بالارفتن فشار خون در سنین بیشتر از 50سال،به شدت خطرناک بوده و این ریسک درافراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله، دیابت و مشکلات قلبی و عروقی، بیشتر می باشد.

از این رو کنترل هرچه بهتر این بیماری، دغدغه مسئولین حوزه سلامت تمامی کشورها بوده و در این مسیر اقداماتی همچون غربالگری، دارو درمانی رایگان و مشاوره های دوره ای را درنظر گرفته اند.

یکی از دستگاه هایی که در تمامی مراکز درمانی و اکثر منازل، یافت می گردد، فشارسنج می باشد. به وسیله این دستگاه، افراد قادر به اندازه گیری مرتب سطح فشار خود و کنترل آن می باشند.

فشارسنج ها در انواع مختلفی از جمله، جیوه ای، صنعتی و فشارسنج های دیجیتال، تولید گشته و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

از فشارسنج های دیجیتال، استقبال خوبی به عمل آمده، به گونه ای که به منظور راحتی کار افراد، در انواع مختلفی از جمله فشارسنج مچی دیجیتال و بازویی، تولید می گردند.

اجزای فشارسنج را در ادامه بیان خواهیم کرد:

1)کاف فشار: این قسمت، به دور بازو و یا مچ بیمار بسته می شود. بسیار مهم است که تناسب بین سایز مچ بیمار و کاف دستگاه، رعایت گردد زیرا درصورت بزرگ یا کوچک بودن این قسمت، عدد فشار نهایی نیز صحیح نمی باشد.

2)لوله دستگاه: یک لوله پلاستیکی بوده که کاف را به دستگاه اصلی وصل می نماید.

3)دستگاه فشارسنج: اصلی ترین قسمت این سیستم می باشد و همان گونه که ذکر گردید از جنس جیوه و یا به صورت دیجیتالی، وجود دارد.

4)پمپ: قسمتی است که در دست پزشک و یا پرسنل درمان قرار گرفته و به وسیله آن کاف دستگاه را باد نموده تا جریان خون سیستول بیمار قطع گردد.

درزمان بادنمودن کاف، از بسته بودن شیر پمپ اطمینان حاصل نمایید زیرا امکان خروج هوا از دستگاه، وجود دارد.

استانداردترین دستگاهی که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت بوده، انواع جیوه ای می باشد. این دستگاه میزان فشار بیمار را به دقیق ترین شکل ممکن نمایش داده و باخواندن عدد ستون جیوه، به آن دست خواهیم یافت.

عیب عمده این روش، سمی و خطرناک بودن جیوه می باشد، به گونه ای که پیشنهاد می گردد از این دستگاه صرفا درمرکز درمانی، استفاده گردد.

فشارسنج مچی دیجیتال جیوه ای صنعتی

فروش فشارسنج مچی

فروش فشارسنج مچی دستگاه های دیجیتال و صنعتی، علی رغم دقت پایین تر و احتمال خطای بیشتری که دارند، مناسب استفاده در مراکز مختلف بوده و امکان بررسی مرتب فشارخون را به افراد بی تجربه، می دهند.

برای خرید و فروش این دستگاه ها، ابتدا باید هدف وکاربرد آن را مشخص نموده و سپس اقدام به خرید این محصولات نمایید. به طور مثال امروزه دستگاه های فشارسنج مچی، به راحتی درمنازل قابل استفاده بوده و افراد می توانند روزانه بیماری خود را بررسی نمایند.

تفاوتی که انواع مچی با بازویی ها دارند، دقت پایین تر و سهولت بیشتر در استفاده می باشد، در این روش بیمار باید مچ خود را عریان نموده و هیچگونه لباسی نداشته باشد، سپس مچ بند را درحد نرمال، حدود یک سانتی متر بالاتر از سطح مچ خود ببندد.

پس از آن، مچ خود را هم تراز باقلب قرار داده و دستگاه را پس از روشن نمودن، در حالت استارت قرار دهد، کاف فشار تا عدد 190mmHg، پر شده و آهسته این فشار کمتر شده تا به عدد فشارخون بیمار، برسد.

باتوجه به اهمیت کنترل صحیح این بیماری، لازم است دستگاه مدنظر خود را از فروشندگان معتبر و بااصالت تهیه نمایید زیرا اگر دستگاهی تقلبی خریداری نمایید، عدد فشارخود را اشتباه متوجه گردیده و دچار عوارض جبران ناپذیری خواهید شد.

درحال حاضر تولیدکنندگان متعددی در خارج و داخل کشور، درزمینه تولید انواع فشارسنج ها از جمله فشارسنج مچی، در حال فعالیت بوده و محصولاتی مرغوب را روانه بازار نموده تا دغدغه مردم از بین برود.

درهنگام خرید این محصول همواره به نکات زیر، دقت فرمایید:

. شرکت و کشور تولیدکننده

. گارانتی دستگاه فشارسنج

. نحوه بسته بندی کالا

. چگونگی ارسال

. نحوه کارکرد

. تاییدیه وزارت بهداشت

مسلما، اختلال در هر مورد ذکر شده، درکیفیت محصول نهایی شما تاثیرگذار بوده و ممکن است روند درمان بیماری را به تعویق بیندازد.

راه های متعددی برای خرید وفروش این محصولات وجود داشته از جمله:

. مراجعه حضوری به مراکز کالا پزشکی مختلفی که در سطح شهر خود وجود داشته و مشاهده انواع مختلف دستگاه های فشارسنج

. انتخاب فروشندگان مجازی معتبر و خرید و تحویل دستگاه مدنظرخود

درصورتیکه زمان کافی برای خرید حضوری دارید، می توانید از این روش بهره ببرید، اما اگر شاغل بوده و امکان سپری نمودن زمان در این زمینه را ندارید، به وسیله خرید اینترنتی، علاوه برتامین نیاز خود، از تخفیفات متنوعی نیز بهره ببرید.

فروشندگان محترم دستگاه های مچی، ملزم به آگاهی داشتن درمورد چگونگی کارکرد دستگاه بوده و هر مشتری که خرید خود را نهایی نمود، باید از صفر تا صد نکات مربوط به آن دستگاه را فراگیرد.

علت خرید و فروش روزافزون دستگاه های مچی گوناگون بوده و شامل موارد زیر می گردد:

. سهولت در جابه جایی

. امکان حمل به مکان های مختلف مثل سفر و محل کار

. کارکرد آسان و عدم نیاز به علم و تخصص

. بی خطر بودن

. هزینه نسبتا ارزان و مقرون به صرفه

. امکان ذخیره نمودن عدد فشار و ضربان قلب درحافظه دستگاه‌های هوشمند

همچنین اگر قبل از خرید نمودن، قصد اطلاع یافتن از قیمت انواع مختلف این دستگاه ها را دارید، بامراجعه به سایت هایی که درزمینه فروش این دستگاه ها فعالیت می نمایند، از قیمت حدودی آن ها، آگاه گردید.

لازم به ذکر است که به دلیل تامین بخش عمده ای از دستگاه های فشارسنج از جمله نوع مچی، از کشورهای خارجی، نوسانات بازار ارز، تاثیر بسزایی روی قیمت آن داشته و روزانه شاهد افزایش این میزان می باشیم.

امیدواریم در زمینه تولید بومی این محصول، به خودکفایی رسیده و بتوان دستگاه های فشارسنج مچی را در تمامی منازل مردم عزیز کشورمان، مشاهده نمود.

دراین مقاله انواع، کارکرد و ویژگی های انواع مختلف فشارسنج های موجود، بررسی گردید،اگر در این زمینه سوال و ابهامی دارید، از طریق برقراری ارتباط با کارشناسان خبره ما، بهترین مراکز را شناسایی نموده و خریدی دلچسب انجام دهید.

درپایان از شما خواهشمندیم به دلیل خطرات جدی بیماری فشارخون و امکان بی علامت بودن آن، حتما نسبت به بررسی سطح آن اقدام نمایید.

همچنین، درصورتیکه به درمان نیاز دارید، حتما اقدام به خرید یک دستگاه فشارسنج مچی نموده و با کنترل روزمره بیماری خود، از کیفیت زندگی شایسته ای برخوردار گردید.