استفاده از گردو تازه با پوست قهوه ای برای ساخت کشتی

آسیب به موجودات زنده غیر هدف ارتقای تنوع زیستی کشاورزی می تواند مبنای امنیت غذایی پایدار باشد، از طریق شناسایی و حفاظت از محصولات و گونه های جدید با محتوای تغذیه ای مهم و سازگار با مناطق کشاورزی اقلیمی محلی.

بنابراین، پروژه‌های ارزش‌گذاری محصولات سنتی مانند گردو تازه با پوست قهوه ای برای بهبود زنجیره‌های عرضه محصولات کشاورزی محلی و ایجاد ارزش منحصربه‌فرد برای مصرف‌کنندگان مرتبط هستند.

در واقع، آگاهی مصرف‌کنندگان و تقاضای رو به رشد دائمی برای غذاهای مفید و باکیفیت، مانند گردو و آجیل به طور کلی، کشاورزان را به سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش خشکبار تشویق می‌کند.

بر این اساس، شرایط فعلی برای ترویج کشت گردو در قلمرو ایتالیا مساعد است و توسعه بازار محلی و با کیفیت بالا را تشویق می کند.

مطالعه حاضر در “پروژه NoBle” برای ارزش گذاری ارقام گردو سنتی در منطقه آلپ ایتالیا در ترنتینو، با هدف ارائه یک آزار و اذیت جامع از الحاقات منحصر به فرد و معمولی گردو در این قلمرو انجام شد.

بنابراین، یک رویکرد چند رشته ای برای موارد زیر اعمال شد:

(من) ویژگی ژنتیکی “Bleggiana” و الحاق محلی Franquette. نشانگرهای تکرار تک توالی (SSR) و پلی‌مورفیسم تک نوکلئوتیدی (SNP) برای تعیین ژنوتیپ توده‌های محلی از ترنتینو و دو توده گردوی محبوب ایتالیایی استفاده شد.

این دومی‌ها فلترینا هستند که فقط در ناحیه کوهستانی فلتره در منطقه ونتو وجود دارد و سورنتو که در سراسر شبه جزیره سورنتو در منطقه کامپانیا گسترده شده است.

به منظور درک چگونگی ارتباط آنها با یکدیگر، هم در سطح محلی و هم در سطح جهانی، ارقام تجاری بین المللی نیز ژنوتیپ شدند.

(ii) نمایه‌های تغذیه‌ای و فرار متمایز را برجسته کنید که به طور منحصربه‌فردی گردو «Bleggiana» و «Franquette» محلی را در مقایسه با «Lara»، یک رقم تجاری که اخیراً در همان منطقه کشت معرفی شده است، برای افزایش عملکرد تعریف می‌کند.

(iii) نگرش ها و ترجیحات مصرف کنندگان را از طریق آزمون پذیرش مشتری بررسی کنید.

طبق دانش ما، کار حاضر اولین نمونه از توصیف گسترده انواع میوه های آجیل سنتی را برای افزایش ارزش و ارتقای علمی آنها ارائه می دهد.