استفاده از کربنات کلسیم سبک در تولید مواد مخدر

تقاضای جهانی کنونی برای صنایع کاغذ، رنگ، چسب درزگیر و پلاستیک با کیفیت بالا باعث می‌شود که کربنات کلسیم سبک رسوب‌شده (PCC) بسیار مورد تقاضا باشد. کربنات کلسیم رسوبی یا کربنات کلسیم سبک معمولاً از سنگ کربنات کلسیم با خلوص بالا به نام سنگ آهک ساخته می شود. این فرمول شیمیایی مشابه کربنات کلسیم زمین (GCC) است اما به فرآیندهای شیمیایی پیچیده تری نیاز دارد.

بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد وجود دارد که PCC را متمایز می کند. پس از قرار گرفتن در معرض شیمی، PCC به‌دست‌آمده بسیار سفید است (زیرا ناخالصی‌های آن حذف شده است) و معمولاً شکل کریستالی و توزیع اندازه ذرات باریک یکنواخت دارد.

در نتیجه بهترین سفیدی و شفافیت، ویژگی های قابل توجهی را در تولید رنگ یا کاغذ به ارمغان می آورد. یک چیز خاص دیگر در مورد PCC این است که در مقایسه با سایر مواد شیمیایی پودر بسیار سبک است. از این رو PCC برای کاربردهای پیشرفته ای که به سبکی نیاز دارند مانند لاستیک یا کفش مناسب تر است.

PCC بیشتر به عنوان پرکننده، افزودنی و تقویت کننده استفاده می شود. کاربردهای اصلی PCC رنگ، کاغذ و پلاستیک است زیرا سفیدی بهتر، سطح صاف و پوشش خوب را به ارمغان می آورد.

کربنات کلسیم

در TLD ویتنام، ما PCC را با طیف گسترده‌ای از درجه‌ها عرضه می‌کنیم تا نیازهای مشتری خود را در صنایع مختلف مانند رنگ، پلاستیک، لاستیک، جوهر، … PCC ما در کاربردهای خاص بهینه‌سازی کند. کربنات کلسیم رسوبی با نام تجاری Crecal با گریدهای T تا Y فروخته می شود. هر گرید به گونه ای طراحی شده است که به راحتی مشخصات مورد نیاز شما مشتریان ما را برآورده کند.

به منظور بهبود سیالیت با سرعت بالا در رنگ های پوشش، کائولن معمولی به تنهایی در سیالیت با سرعت بالا پایین تر است، بنابراین معمولاً دوغاب کائولن با دوغاب کربنات کلسیم با سیالیت با سرعت بالا بهتر مخلوط می شود. استفاده می شود.
به منظور افزایش غلظت رنگ پوشش، افزایش غلظت دوغاب رنگدانه رایج است. دوغاب های رنگدانه معمولی شامل دوغاب خاک رس کائولن است که در آن پودر خشک خاک رس با غلظت هسته 60 تا 75 درصد وزنی پراکنده می شود و دوغاب کربنات کلسیم سنگین با محتوای جامد 70 تا 75 درصد وزنی که از پودر کردن مرطوب کلسیم سنگین خشک به دست می آید. کربنات یک دوغاب سبک کربنات کلسیم با غلظت جامد 60 تا 70 درصد وزنی که در آن کیک خشک شده از پودر خشک کربنات کلسیم سبک یا دوغاب کربنات کلسیم سبک پراکنده می شود.