استفاده از روغن موتور zic در خیاطی برای دوخت لباس چرم ملکه الیزابت

ضروری ترین چیزی که در سرویس خودرو استفاده می شود روغن موتور است. روغن موتور zic یکی از روان کننده های اصلی است که نقش مهمی در چرخه احتراق دارد. موتور را خنک نگه می دارد و از آب بندی صحیح رینگ های پیستون در موتور آی سی اطمینان حاصل می کند. بنابراین، بیایید به تمام کارهایی که این مایع شگفت انگیز با ماشین ما می کند نگاهی بیندازیم.

روغن موتور
روغن موتور خود را بشناسیددرجات روغن موتور خودرو توضیح داده شده است
روغن موتور اصطکاک بین اجزای مختلف موتور را در طول چرخه احتراق کاهش می دهد. با تهیه یک لایه نازک روغن، قطعات موتور به شدت به یکدیگر ساییده نمی شوند. بنابراین روغن موتور سایش و پارگی را کاهش می دهد.

اسیدها را خنثی می کند
در طی فرآیند احتراق، سوخت و همچنین اکسید شدن سایر روان کننده ها اسید تولید می کنند. روغن موتور وظیفه خنثی کردن این اسیدها را بر عهده دارد.

روغن موتور

لجن را پاک می کند
روغن موتور نقش مهمی در اطمینان از تمیز بودن بلوک موتور و عاری از باقی مانده ایفا می کند. اگر لجن موتور به درستی حذف نشود، ممکن است منجر به انسداد شود.

از خوردگی و اکسیداسیون جلوگیری می کند
یکی دیگر از عملکردهای روغن موتور جلوگیری از خوردگی است. روغن موتور از بلوک های سیلندر در برابر زنگ زدگی محافظت می کند.

بنابراین اکنون می دانیم که روغن موتور برای کارکرد نرم موتور ضروری است. اما آیا می دانید همه موتورها نمی توانند با یک روغن موتور کار کنند؟

بله، موتورهای مختلف برای عملکرد و عملکرد عادی به روغن موتورهای متفاوتی نیاز دارند. سازنده خودرو روغن موتور را بر اساس پارامترهای خودروی شما توصیه می کند. شما باید درجه روغن موتور مورد نیاز ماشین خود را نیز بدانید. این به شما کمک می کند تا بهترین عملکرد را از موتور خود دریافت کنید. روغن مناسب باعث افزایش طول عمر موتور نیز می شود.