استفاده از خاک ژله ای پودری سبب رشد موهای سر یک مرد کچل شد

تأثیر انباشته گرمایش جهانی، تغییرات ناگهانی آب و هوا، جمعیت رو به رشد، فرسایش خاک ژله ای پودری سطحی در حال تبدیل شدن به زنگ خطری برای رویارویی با چالش های غذایی و مسائل آتی آب جهانی است.

در نهایت بر تولید مواد غذایی در محیط های تحت تنش آب تأثیر می گذارد و با مصرف بیشتر کود توسط گیاهان، تولید را کند می کند. هیدروژل‌های سوپرجاذب (SAHs) کاربردهای گسترده‌ای در زمینه کشاورزی دارند و برای رشد گیاهان و سلامت خاک بسیار مفید هستند.

این مواد پلیمری به دلیل ساختار شبکه ای چند بعدی به طور قابل ملاحظه ای از مواد رطوبت سنجی متمایز هستند. آب زیادی را در شبکه سه بعدی خود حفظ می کند و آن را به آرامی همراه با مواد مغذی برای کاشت در محیط پرتنش آزاد می کند.

خاک پودری ژله ای

هدف بررسی
یک نرم کننده خاک، توپولوژی، فشردگی و خواص مکانیکی (تورم، احتباس آب و انتشار آهسته مواد مغذی) خاک را افزایش می دهد. هیدروژل سوپرجاذب نقش شگفت انگیزی در جلوگیری از هدر رفتن مواد مغذی در جریان جریان شدید آب باران از سطح بالایی خاک دارد زیرا این SAH ها آب را جذب کرده و متورم می شوند تا آب را برای مدت طولانی تری حفظ کنند.

SAH ها رشد گیاهان را با استفاده محدود از آب و کود تسهیل می کنند. علاوه بر این، سلامت خاک را بهبود می بخشد و آن را در مناطق باغبانی و خشکسالی حاصلخیز می کند.

مفهوم کلیدی علمی مرور
SAH ها را می توان از طریق پیوند و پلیمریزاسیون متقابل برای معرفی ویژگی های ارزش افزوده و ساختار شبکه گسترده سنتز کرد. ساختار هیدروژل سوپرجاذب کاملاً مبتنی بر پیوند متقابل است که باعث استفاده از آن در زمینه کشاورزی به عنوان یک نرم کننده خاک می شود.

خواص یک SAH به دلیل ماهیت اجزای تشکیل دهنده، فرآیند پلیمریزاسیون (پیوند یا پیوند متقابل) و سایر پارامترها متفاوت است. استفاده از SAHs در مزارع کشاورزی به طور نسبی نرخ تورم را تا 60-80٪، حداکثر حفظ آب و رهاسازی آهسته مواد مغذی به گیاهان را برای مدت طولانی‌تر افزایش می‌دهد.